lördag 10 oktober 2009

Frostskador

Äntligen släppte mamma in mig, det var ju buskallt ute. Inte tänker hon på att jag är en mycket känslig katt som lätt fryser.

Vet ni vad som hände mig i morse?? Jo min smarta mamma har kommit på att om hon öppnar ett fönster så kan vi gå in och ut när vi vill utan att vi skall behövas jagas av en jobbig hund. Men idag när jag hoppade ut genom fönstret så fick jag hunden efter mig i alla fall. Den dumma hunden rev ner hindret vid trappan och hoppade ut genom fönstret efter mig. Jag blev så förvånad att jag glömde av att springa och gömma mig. Så jag fick fräsa och spotta på den tokiga hunden så jag blev helt torr i munnen. Men min trogna mamma var inte sen ut genom dörren för att fånga in hunden. Bara hon har godis med sig så kommer dum hunden fram till henne. Ibland så har hon inget godis utan bara säger "godis" så kommer hunden som ett jehu. Otroligt dummt att göra bort sig så. Hade jag aldrig gjort.


Ha det bra

3 kommentarer:

  1. Vi katter är ju smarta till skillnad från en del andra..Tasskram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Dui & Deco, vi katter är smartare än de flesta. Tokiga skällisar. *suck*

    SvaraRadera
  3. Vet inte vad jag ska jama men dumma är dom, dom där skällisarna. Jag tycker inte om dom. Själv intar jag min mest fasansfulle pose när grannskällisen kommer och går förbi.

    SvaraRadera