tisdag 13 oktober 2009

Nu är det kallt

Imorse när mamma skulle släppa ut oss katter genom fönstret så var det en massa vitt på marken. När jag frågade mamma var det var så sa hon att det bara var frost. Men ack så kallt det var mot mina snygga tassar. Jag som noga hade legat och rensat mina klor kvällen innan.
Även om man är kille så måste man hålla sig ren och snygg. Jag är en mycket snygg och ståtlig katt ska ni veta. Även om alla andra säger att jag har lite övervikt så är det inget att bry sig om, dom är bara lite avudsjuka.

3 kommentarer:

  1. Precis! Våra tassar är för värdefulla för att riskera i det otäckt vita. Jag funderar på kängor för tassarna. Vi katter blir aldrig överviktiga. Möjligtvis kan vi bli extra muskelösa eller fluffiga.

    SvaraRadera
  2. kikar in...jo,vi katter kan visst bli överviktiga,läs i min blogg får ni se..
    för mycket gott eller för mycket protein+latmask= övervikt.

    SvaraRadera
  3. Så klart man ska hålla tassarna snygga. Därför har jagfått matte att ordna en bräda över badaret, så jag kan ligga där och BARA doppa tassarna vid behov. Mycket bekvämt!
    NosPuss Wikki
    PS: Tävling: Du vill väl va me?!! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12517543

    SvaraRadera