fredag 15 maj 2009

Passa Wilda och Mysan


Imorse Så fick mamma komma gå och leta efter mig för jag var så sur efter det jag hade hört igår. Men hon hittade mig inte, jag hade gömt mig. Men vad hjälpte det när mammas röst fyllde mina öron så kunde jag inte låta bli att jama ett svar till henne. Tusan också fick jag jamat till mig själv. Fast när mamma såg mig blev hon jätte glad och lyfte upp mig då kunde jag inte låta bli att spinna lite. Det är så tryggt och skönt i mammas famn. Men mindre glad blev jag när hon säger till mig att snart orkar hon inte bära mig så tung som du har blivit. VA???




Här är det lillmatte som bär mig och orkar hon bära mig så måste väl mamma göra det med??



När mamma hade kommit hem från jobbet idag så stog hon och pratade med två hundar, innan hon ens hade hälsat på mig.

Jag jamade det högsta jag kunde i ren protest men vad gjorde det när hundarna började att skälla på MIG!! Vad hade jag gjort för fel, det var ju mamma som gjorde fel denna gången. *svansknyck*

Fast när mamma gick in sedan så ropade hon på mig och jag sprang dit men då släpper hon ut dom andra tre katterna i huset. DÅ vände jag.



Då hör jag mamma ropa igen att jag skall passa tjejerna medans hon hämtade blixtlådan.







Här får jag kolla Wilda vad hon gör.



Jag får nästan springa för att hänga med busfröna.


Jag blev så törstig att springa efter dom



Jag blev så trött att jag var tvungen att lägga mig ner en stund

Ni förstår ju att jag hade att göra, suck det är jobbigt att vara äldst i familjen. Det är ett stort ansvar































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































1 kommentar:

  1. Det är inte lätt att vara äldst. Jag jamar av egen erfarenhet. Men visst är det fräckt av våra människor att hälsa på andra varelser innan oss? *mutter*

    SvaraRadera