torsdag 21 maj 2009

Trädgårdsarbete.

Idag har ju mamma och pappa planterat blommor och då var jag ju med där och övervakade dom så att dom grävde rätt och att dom inte hittade min mat som bor där i närheten.


Även Wilda var med på ett hörn
Här om dagen hade jag hittat mig en fet middag som jag tänkte ta med mig in, men då skrek mamma på mig att jag genast skulle släppa den. Lydig som jag är så släppte jag den. Men det skulle jag inte har gjort för då kom pappa med en stor spade och slängde iväg min mat. Vad skulle jag nu äta hade dom tänkt?

Nu när jag sitter här och funderar på vad vi ska skriva om jag och min sekreterare så kör min pappa en maskin där ute så inte kan tänka så bra. Ett fasligt oljud.



Även det måste jag ju övervaka med mina kattögon som ser allt, mamma säger att jag är en väldigt social katt men jag tror mer på att jag inte vågar lita på människorna att dom gör rätt.






Ville The Cat

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha fullt upp på hemmafronten. Vad elakt av dina människor att kasta din mat på det där sättet. Nästa gång så får du låta bli att dela med dig helt enkelt. Otacksamma människor. *mutter* Akta dig när din människa kör runt med den där vrålmaskinen, annars riskerar du både svans och tassar.

    SvaraRadera
  2. Det var det värsta!!! Kasta bort din mat! Färsk och fin och allt. Skulle vilja se deras min om du kastade bort deras mat. Hoppas du inte låter dom smaka nästa gång du haft jaktlycka!
    Tass!

    SvaraRadera
  3. Vilka fräcka människor du bor med! Slänga bort din mat. *fnys* Inte mer än rät att dom får servera dig en måltid med vitfisk eller räkor istället. *slick om nosen*

    SvaraRadera